Thursday, November 19, 2009

Al Fatihah!!

sebab terlampau kejar dunia, kita kengkadang lupa akhirat..
sekadar sembahyang lima waktu tak bermakna amalan dah lengkap..
itu pun tak tau di terima ke tak..
tp td selepas perbualan aku dgn salah seorg bakal client,
wooooooooooo, terpikir sejenak..
kalau lah tetibe jek kite mati, dah tak boleh buat ape dah..
amalan kite je yg dikira..
td aku tepon one of my bakal pengantin for an updates..
just nk finalize la dgn die kn..
i rang her, and she pick up the phone..
"hello.. lana!!" sambil teresak esak menangis..
aku terkejut la apsal la die angkat tepon menanges nanges nie..
she told me that her mother just passed away this morning,
and she pass the phone to her sister..
then the sister sd majlis kawen sume tukar to kenduri tahlil..
kesian dgn die, besok nk nikah, mak pulak pergi.. adoiiiiiii!!
ya lah, tgh seronok nk kawen, bertukar sedeh pulak..
semua yg berlaku ade hikmahnya..
hikmahnye untuk aku, aku teringat pasal kematian..
meremang bulu roma bila pikirkn..


p/s:- mohon maaf kalau ade salah silap ya kawan2!!

No comments: